Re: Zabytkowa motoryzacja
: wt kwie 02, 2013 9:13 pm
Myślę, że DumDum ma rację - też uważam, że samochód ze zdjęcia to nie Renault Primaquatre.
Zwróćcie uwagę na linię maski - na zdjęciu Osterode jest ona poprowadzona nisko, w Renault odwrotnie. Tak samo linia błotników, które na zdjęciu sięgają prawie do linii maski - są poprowadzone wyżej, niż boczne wloty powietrza na masce - w Renault wygląda to zupełnie inaczej. Kolejną kwestią jest sam kształt błotników - zupełnie inny w przypadku obu samochodów i nie jest to raczej złudzenie - widać wyraźnie, że Renault ma błotniki mniej obłe, a ich punkt styku z karoserią (patrząc od przodu) jest na prawie tej samej wysokości co ich szczyt - w przypadku samochodu ze zdjęcia szczyt błotników jest zdecydowanie wyżej niż miejsce, w którym błotnik schodzi się z resztą karoserii. Następnie grill - w Renault, schodząc ku dołowi, zwęża się, lecz w linii prostej, czyli znowu inaczej, niż w aucie ze zdjęcia. Światła - te w Ranault są zdecydowanie mniejsze, nie sięgają ponad grill. No i jeszcze proporcje - w zupełności mi nie pasują. Samochód ze zdjęcia Osterode wydaje mi się szerszy, ale zarazem niższy, niż Renault.
Nie sugerował bym się kształtem felg - w tamtych latach wiele samochodów miało takie felgi. Tak samo pozycja wycieraczek - też bardzo dużo samochodów miało wycieraczki zamontowane na górze, a poza tym, te w Renault wydają się być umiejscowione trochę dalej od słupków, niż w samochodzie od Osterode.
Moim zdaniem jest zbyt dużo różnic, aby powiedzieć, że na 100% jest to Renault Primaquatre, choć nie można też tego wykluczyć - samochód faktycznie może być mocno przerobiony i Osterode ma rację pisząc, że dawniej takie przeróbki były na porządku dziennym.
Ja uważam, że to nie jest Renault Primaquatre, choć nie potrafię powiedzieć co to może być. Pokazywałem zdjęcie kilku znajomym i też nie potrafią tego stwierdzić. Uważam, że sugestia DumDuma, aby zdjęcie podesłać do redakcji Automobilisty lub ClassicAuto jest słuszna.
Zwróćcie uwagę na linię maski - na zdjęciu Osterode jest ona poprowadzona nisko, w Renault odwrotnie. Tak samo linia błotników, które na zdjęciu sięgają prawie do linii maski - są poprowadzone wyżej, niż boczne wloty powietrza na masce - w Renault wygląda to zupełnie inaczej. Kolejną kwestią jest sam kształt błotników - zupełnie inny w przypadku obu samochodów i nie jest to raczej złudzenie - widać wyraźnie, że Renault ma błotniki mniej obłe, a ich punkt styku z karoserią (patrząc od przodu) jest na prawie tej samej wysokości co ich szczyt - w przypadku samochodu ze zdjęcia szczyt błotników jest zdecydowanie wyżej niż miejsce, w którym błotnik schodzi się z resztą karoserii. Następnie grill - w Renault, schodząc ku dołowi, zwęża się, lecz w linii prostej, czyli znowu inaczej, niż w aucie ze zdjęcia. Światła - te w Ranault są zdecydowanie mniejsze, nie sięgają ponad grill. No i jeszcze proporcje - w zupełności mi nie pasują. Samochód ze zdjęcia Osterode wydaje mi się szerszy, ale zarazem niższy, niż Renault.
Nie sugerował bym się kształtem felg - w tamtych latach wiele samochodów miało takie felgi. Tak samo pozycja wycieraczek - też bardzo dużo samochodów miało wycieraczki zamontowane na górze, a poza tym, te w Renault wydają się być umiejscowione trochę dalej od słupków, niż w samochodzie od Osterode.
Moim zdaniem jest zbyt dużo różnic, aby powiedzieć, że na 100% jest to Renault Primaquatre, choć nie można też tego wykluczyć - samochód faktycznie może być mocno przerobiony i Osterode ma rację pisząc, że dawniej takie przeróbki były na porządku dziennym.
Ja uważam, że to nie jest Renault Primaquatre, choć nie potrafię powiedzieć co to może być. Pokazywałem zdjęcie kilku znajomym i też nie potrafią tego stwierdzić. Uważam, że sugestia DumDuma, aby zdjęcie podesłać do redakcji Automobilisty lub ClassicAuto jest słuszna.