Zabytkowa motoryzacja
- rolf
- Gold Plated
- Posty: 1807
- Rejestracja: pt maja 13, 2011 9:33 am
- Bday.: A ZIPPO III
- Lokalizacja: Sokołów Młp.
Re: Zabytkowa motoryzacja
Myślę, że DumDum ma rację - też uważam, że samochód ze zdjęcia to nie Renault Primaquatre.
Zwróćcie uwagę na linię maski - na zdjęciu Osterode jest ona poprowadzona nisko, w Renault odwrotnie. Tak samo linia błotników, które na zdjęciu sięgają prawie do linii maski - są poprowadzone wyżej, niż boczne wloty powietrza na masce - w Renault wygląda to zupełnie inaczej. Kolejną kwestią jest sam kształt błotników - zupełnie inny w przypadku obu samochodów i nie jest to raczej złudzenie - widać wyraźnie, że Renault ma błotniki mniej obłe, a ich punkt styku z karoserią (patrząc od przodu) jest na prawie tej samej wysokości co ich szczyt - w przypadku samochodu ze zdjęcia szczyt błotników jest zdecydowanie wyżej niż miejsce, w którym błotnik schodzi się z resztą karoserii. Następnie grill - w Renault, schodząc ku dołowi, zwęża się, lecz w linii prostej, czyli znowu inaczej, niż w aucie ze zdjęcia. Światła - te w Ranault są zdecydowanie mniejsze, nie sięgają ponad grill. No i jeszcze proporcje - w zupełności mi nie pasują. Samochód ze zdjęcia Osterode wydaje mi się szerszy, ale zarazem niższy, niż Renault.
Nie sugerował bym się kształtem felg - w tamtych latach wiele samochodów miało takie felgi. Tak samo pozycja wycieraczek - też bardzo dużo samochodów miało wycieraczki zamontowane na górze, a poza tym, te w Renault wydają się być umiejscowione trochę dalej od słupków, niż w samochodzie od Osterode.
Moim zdaniem jest zbyt dużo różnic, aby powiedzieć, że na 100% jest to Renault Primaquatre, choć nie można też tego wykluczyć - samochód faktycznie może być mocno przerobiony i Osterode ma rację pisząc, że dawniej takie przeróbki były na porządku dziennym.
Ja uważam, że to nie jest Renault Primaquatre, choć nie potrafię powiedzieć co to może być. Pokazywałem zdjęcie kilku znajomym i też nie potrafią tego stwierdzić. Uważam, że sugestia DumDuma, aby zdjęcie podesłać do redakcji Automobilisty lub ClassicAuto jest słuszna.
Zwróćcie uwagę na linię maski - na zdjęciu Osterode jest ona poprowadzona nisko, w Renault odwrotnie. Tak samo linia błotników, które na zdjęciu sięgają prawie do linii maski - są poprowadzone wyżej, niż boczne wloty powietrza na masce - w Renault wygląda to zupełnie inaczej. Kolejną kwestią jest sam kształt błotników - zupełnie inny w przypadku obu samochodów i nie jest to raczej złudzenie - widać wyraźnie, że Renault ma błotniki mniej obłe, a ich punkt styku z karoserią (patrząc od przodu) jest na prawie tej samej wysokości co ich szczyt - w przypadku samochodu ze zdjęcia szczyt błotników jest zdecydowanie wyżej niż miejsce, w którym błotnik schodzi się z resztą karoserii. Następnie grill - w Renault, schodząc ku dołowi, zwęża się, lecz w linii prostej, czyli znowu inaczej, niż w aucie ze zdjęcia. Światła - te w Ranault są zdecydowanie mniejsze, nie sięgają ponad grill. No i jeszcze proporcje - w zupełności mi nie pasują. Samochód ze zdjęcia Osterode wydaje mi się szerszy, ale zarazem niższy, niż Renault.
Nie sugerował bym się kształtem felg - w tamtych latach wiele samochodów miało takie felgi. Tak samo pozycja wycieraczek - też bardzo dużo samochodów miało wycieraczki zamontowane na górze, a poza tym, te w Renault wydają się być umiejscowione trochę dalej od słupków, niż w samochodzie od Osterode.
Moim zdaniem jest zbyt dużo różnic, aby powiedzieć, że na 100% jest to Renault Primaquatre, choć nie można też tego wykluczyć - samochód faktycznie może być mocno przerobiony i Osterode ma rację pisząc, że dawniej takie przeróbki były na porządku dziennym.
Ja uważam, że to nie jest Renault Primaquatre, choć nie potrafię powiedzieć co to może być. Pokazywałem zdjęcie kilku znajomym i też nie potrafią tego stwierdzić. Uważam, że sugestia DumDuma, aby zdjęcie podesłać do redakcji Automobilisty lub ClassicAuto jest słuszna.
- oppiz
- Titanium Coated
- Posty: 2286
- Rejestracja: pt kwie 15, 2011 1:25 am
- Bday.: ... ZIPPO ..
- Lokalizacja: Legi(a/o)nowo
Re: Zabytkowa motoryzacja
Tuna... słuch to Ty masz dobry, ale... tylko słuch . DumDum i rolf mają rację, to są dwa różne auta, tylko trochę podobne... trochę, bo żaden (!) element karoserii nie jest identyczny (może poza felgami).
Zapalniczko... pokaż mi swój spód... i wkład, a powiem ci czym jesteś.
- rolf
- Gold Plated
- Posty: 1807
- Rejestracja: pt maja 13, 2011 9:33 am
- Bday.: A ZIPPO III
- Lokalizacja: Sokołów Młp.
Re: Zabytkowa motoryzacja
MAM!!!
Wiedziałem, że już to gdzieś kiedyś widziałem
Aero 30 Tudor
I teraz jestem w niemal 100% przekonany, że to jest Aero 30 - nie znalazłem kompletnie nic, co by było do tego choć trochę podobne, a przeszukiwałem wszystko - internet, gazety, książki...
Wiedziałem, że już to gdzieś kiedyś widziałem
Aero 30 Tudor
I teraz jestem w niemal 100% przekonany, że to jest Aero 30 - nie znalazłem kompletnie nic, co by było do tego choć trochę podobne, a przeszukiwałem wszystko - internet, gazety, książki...
Re: Zabytkowa motoryzacja
No i co do Aero zastrzeżeń mieć nie mogę
Brawo rolf
osterode, wybacz, że nie zauważyłem edycji. Przeróbki owszem, były. Ale bardzo druciarskie. Pokroju dzisiejszego pękającego laminatu. Dobrze wpasować elementy karoserii od innego auta to nie taka prosta sprawa. Nie sądzę, że wtedy mieli do dyspozycji szpachle i laminat. Raczej to co dziś się szpachluje wcześniej cynowano bądź zalewano ołowiem.
Teraz już wiadomo co to za auto, ale gdyby nie było wiadomo, pozostała by kwestia obniżenia linii maski. Mogłoby to być konstrukcyjnie niemożliwe, ze względu na silnik.
Ale koniec tych dyskusji, wracajmy do tematu
Brawo rolf
osterode, wybacz, że nie zauważyłem edycji. Przeróbki owszem, były. Ale bardzo druciarskie. Pokroju dzisiejszego pękającego laminatu. Dobrze wpasować elementy karoserii od innego auta to nie taka prosta sprawa. Nie sądzę, że wtedy mieli do dyspozycji szpachle i laminat. Raczej to co dziś się szpachluje wcześniej cynowano bądź zalewano ołowiem.
Teraz już wiadomo co to za auto, ale gdyby nie było wiadomo, pozostała by kwestia obniżenia linii maski. Mogłoby to być konstrukcyjnie niemożliwe, ze względu na silnik.
Ale koniec tych dyskusji, wracajmy do tematu
- oppiz
- Titanium Coated
- Posty: 2286
- Rejestracja: pt kwie 15, 2011 1:25 am
- Bday.: ... ZIPPO ..
- Lokalizacja: Legi(a/o)nowo
Re: Zabytkowa motoryzacja
to jest to.rolf pisze:MAM!!!
Zapalniczko... pokaż mi swój spód... i wkład, a powiem ci czym jesteś.
- tuna
- Midnight Chrome
- Posty: 825
- Rejestracja: śr kwie 13, 2011 4:13 pm
- Bday.: E ZIPPO III
- Lokalizacja: Biała
- Kontakt:
Re: Zabytkowa motoryzacja
No to ładne kwiatki, hehe. Gratuluję Rolf. Ja byłem wczoraj przez pewien czas pewny swoich racji, ale później sam już nie wiedziałem co myśleć. Dzisiaj w ciągu dnia sporo grzebałem w pamięci i chciałem napisać, że na pewno nie jest to produkcja zachodnia, ale w stu procentach europejska i przedwojenna. Też znałem to auto, tylko nie pamiętałem skąd. Choć do Primy i tak jest podobna linia, tego mi nie wmówicie.
4/20
Trzeba być Grande Gringo i mieć twarde cojones, a nie sztywnym dildo co warczy jak Polonez.
Trzeba być Grande Gringo i mieć twarde cojones, a nie sztywnym dildo co warczy jak Polonez.
- ibek
- Midnight Chrome
- Posty: 949
- Rejestracja: wt sty 17, 2012 11:35 pm
- Bday.: ... ZIPPO ..
- E-bay: dezippo
Re: Zabytkowa motoryzacja
Rolf ... jakbys mial problemy to tutaj masz wiecej szczególów:
http://ruero.com/23004-ancilla-tilia-avto-retro.html
http://ruero.com/23004-ancilla-tilia-avto-retro.html
Świat stoi dla nas otworem. Tylko dlaczego tym brązowym?