Teraz jest 14 gru 2018, o 22:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


1. Format w jakim należy pisać temat:
[kupię] lub [sprzedam] lub [zamienię] + treść tematu
2. W przypadku sprzedaży towaru podajemy:
- link do aukcji
- zdjęcia
- cenę jaka Cię interesuje
(o ile to możliwe)
- wszelkie dodatkowe informacje (opis, fotki, linki)
3. Zabrania się używania forum jedynie jako reklamy dla swojej sprzedaży, między datą rejestracji a pierwszą ofertą sprzedaży musi upłynąć przynajmniej miesiąc.
4. Miło widziane lecz nie obligatoryjne są bonusy dla forumowiczów (w postaci obniżki od ceny proponowanej lub choćby darmowej wysyłki).
5. Tematy będą kasowane automatycznie po miesiącu od daty założenia.
6. Nie piszemy w treści wiadomości zdań typu: Jak w temacie...
7. Niestosowanie się do regulaminu skutkuje kasowaniem ogłoszenia bez ostrzeżenia.
8. Ogłoszenia (nawet dot. kupna) zamieszczane przez osoby zarejestrowane na Forum krótko przed jego zamieszczeniem, będą wnikliwie oceniane. Niektóre z nich mogą być skasowane bez ostrzeżenia.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 maja 2011, o 18:40 
Offline
Midnight Chrome
Midnight Chrome
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 kwi 2011, o 19:35
Posty: 663
Lokalizacja: Kraków
Data ur.: J ZIPPO V
Allegro: Gierzow__kr
E-bay: Gierzow_kr
By ZIPPOFAN przy współudziale Vicia i Inferno:

Oto najczęściej zadawane pytania dotyczące eksploatacji zapalniczki Zippo wraz z odpowiedziami:

PYTANIE: Jak długi powinien być knot ?
ODPOWIEDŹ: Knot nie powinien być dłuższy niż wysokość komina, najlepiej jeżeli kończy się na wysokości 75-85% komina. Taka długość gwarantuje poprawne palenie.

PYTANIE: Ile nalać benzyny do ZIPPO?
ODPOWIEDŹ: Napełnianie Zippo to sprawa indywidualna. Zakłada się, że należy 2-3 razy mocno ścisnąć puszkę z paliwem lub wlać całą zawartość kanisterka zippo. Jeżeli napełni się zbyt małą ilością to paliwo po prostu szybciej się skończy i napełnianie trzeba będzie powtórzyć. Jeżeli natomiast naleje się zbyt dużo, paliwo zacznie wyciekać przez otworek knota. W takiej sytuacji należy pozostawić otwartą zippo na kilka minut, aby nadmiar wyparował. Trzeba się też liczyć z małymi eksplozjami przy pierwszych odpaleniach po przelaniu. Wynika to z faktu, iż paliwo paruje i zbiera się pod pokrywą zamkniętej Zippo. Po otwarciu i odpaleniu nagromadzone paliwo spala się poprzez mini eksplozję. Dokładny opis napełniania znajdziecie tu:
INSTRUKCJA NAPEŁNIANIA


PYTANIE: Co ile podciągać/wymieniać knot?
ODPOWIEDŹ: Knot po kilku dniach używania stanie się czarny. Jest to całkowicie normalne i nie wymaga on wymiany czy podcinania. Tego typu zabiegów dokonujemy dopiero, jeżeli zapalniczka zaczyna źle palić lub gdy knot staje się postrzępiony. Częstotliwość to sprawa indywidualna i zależy od intensywności używania Zippo.
INSTRUKCJA WYMIANY KNOTA


PYTANIE: Czy trzeba używać oryginalnej benzyny?
ODPOWIEDŹ: Oryginalna Benzyna Zippo ma optymalnie dobrany skład oparty na 75 latach doświadczenia. Jest więc najlepsza do tego typu zapalniczek. Nie ma jednak obowiązku korzystania z oryginalnych akcesoriów Zippo, jest to natomiast zalecane.


PYTANIE: Czy wata w zippo jest jakąś specjalną watą czy zwykła się nadaje?
ODPOWIEDŹ: Wata w zapalniczce Zippo może być w razie konieczności zastąpiona zwykłą watą kosmetyczną.


PYTANIE: klapka w mojej zippo porusza się trochę na boki, czy to normalne?
ODPOWIEDŹ: Tak, jest to całkowicie normalne i wynika z faktu, iż zawias nie jest smarowany i musi mieć odrobinę luzu, aby zapalniczka otwierała się bez oporów.


PYTANIE: czy otwieranie do 180' (stopni) to norma?
ODPOWIEDŹ: Każda zapalniczka Zippo ma inny maksymalny kąt otwarcia i jest to całkowicie akceptowalne.


PYTANIE: Czy opór przy zamykaniu zaczyna się dopiero przy 90'?
ODPOWIEDŹ: Tak. Jest to spowodowane budową mechanizmu zamykania zippo.


PYTANIE: Moja Zippo od nowości ma dwa wgniecenia obok zawiasu. Czy to wada?
ODPOWIEDŹ: Wgniecenia to ślady zgrzewania zawiasu z obudową. Są rzeczą normalną i ma je każda Zippo.

PYTANIE: Po wyjęciu waty z wkładu zauważyłem w środku biały nalot, coś jak twardy wosk lub plastik. Czy to normalne?
ODPOWIEDŹ: Tak, to najzupełniej normalne. To klej uszczelniający górną część wkładu i przytrzymujący niektóre jego elementy.


PYTANIE: Wieczko ociera i rysuje boki komina. Czy to normalne?
ODPOWIEDŹ: Tak, to normalne.


PYTANIE: Czy może się zdarzyć, że daty produkcji na wkładzie i na obudowie nowej zapalniczki są różne?
ODPOWIEDŹ: Może. Wkłady i obudowy od Zippo są produkowane niezależnie na osobnych liniach produkcyjnych i składane w jedną zapalniczkę dopiero później. Różnica kilku miesięcy jest normą, choć zdarza się czasem przeskok kilkunastu. Bywają przypadki, że oznaczenie roku produkcji różni się nawet o 2 (np. K 05 na wkładzie i A 07 na obudowie, co odpowiada różnicy 14 miesięcy).


PYTANIE: Zostawiłem Zippo w samochodzie na noc, było zimno- rano nie odpaliła za pierwszym razem. Czy to normalne?
Jak najbardziej. Palą się bowiem OPARY benzyny, a nie benzyna. Jeśli zapalniczka długo narażona była na niskie temperatury, to i benzyna nie parowała na tyle, żeby odpalić za pierwszym razem. Kilka chwil z Zippo w garści usunie problem.

_________________
Obrazek
pozdrawiam gorąco
Szymon
Kolekcjonerskie zapalniczki Zippo od Gierzow__kr na Allegro


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 19 maja 2011, o 01:18 
Offline
Titanium Coated
Titanium Coated
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2011, o 03:25
Posty: 2136
Lokalizacja: Legi(a/o)nowo
Data ur.: .... ZIPPO ...

_________________
Zapalniczko... pokaż mi swój spód... i wkład, a powiem ci czym jesteś.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Wsparcie techniczne naszego forum phpBB3
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL